Inloggen
Nog niet geregistreerd? Schrijf nu in
Dit is
Talent Relations
Dit is
Talent Relations
Utrecht/hybride

Interim Senior Marketeer

Vervuld

Opdrachtomschrijving

Voor de Kamer van Koophandel ben ik op zoek naar een tijdelijke Senior Marketeer.

Als Senior Marketeer bouw je mee aan het realiseren van de missie van KVK; Nederland vindt KVK onmisbaar op het domein veilig en verantwoord zakendoen. Deze missie is doorvertaald naar een unieke positionering; met de kennis van KVK kun je als ondernemer met meer vertrouwen beslissingen nemen. Jij stuurt op het vergroten van klantwaardering, -bereik en -loyaliteit en draagt daarmee bij aan het verhogen van de bekendheid van de toegevoegde waarde van KVK. Samen met het team ben je verantwoordelijk voor de realisatie van de marketingstrategie en doorvertaling naar de 4 waardeproposities. Je denkt hierbij vanuit data (klant/markt) en vertaalt dit door naar een converterende marketingfunnel voor onze producten, diensten en communicatiekanalen. Zo zorgen we ervoor dat onze klanten houvast ervaren. Je werkt samen in een dynamisch, fris marketingteam (10fte) met collega’s die iedere dag het verschil willen maken. Deze rol is ter tijdelijke versterking van het team.

Wat ga je doen?
Implementatie marketingstrategie in dienstverlening en organisatie (bijv. propositie-ontwikkeling, way-of-working marketing ontwikkelen, contentmarketing). Doorvertaling communicatiemiddelen naar touchpoints richting de markt in de marketingfunnel, maar ook intern en naar andere stakeholders. Bij alles wat je doet denk je na over de toegevoegde waarde voor de klant en vraag je jezelf af of het efficient en doelgericht is.

Het gaat om de periode vanaf 18-3-2024 t/m 18-6-2024 voor 40 uur per week. Optie verlenging 1 x 3 maanden
Reactie voor 1 maart 2024.

Wat vragen zij?

  • Je werkt en denkt op HBO/WO-niveau en hebt een relevante marketing opleiding afgerond, bij voorkeur in (Digital) Marketing, Marketingcommunicatie, Brandmanagement.
  • Kandidaat is bekend met onderzoeken als campagne-effectmeting en imago & reputatieonderzoek en gewend om vanuit klantbehoeftes te denken en handelen.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring met het vanuit de marketing-/merkstrategie bouwen van waardepropositie binnen grote, complexe klantgedreven organisaties. Je kunt jouw visie goed verwoorden en je bent in staat hiervoor draagvlak te creëren.
  • Aantoonbare ervaring in het bedenken en ‘runnen’ van propositiecampagnes met een brede middelenmix van online en offline campagneonderdelen, op SEE, THINK, DO en CARE niveau. Ook ervaring met interne uitrol is van belang.
  • Creativiteit om met verrassende oplossingen te komen teneinde je (campagne)doel weten te bereiken.
  • Ervaring bij vergelijkbare overheidsorganisaties met het werken met reclame en mediabureaus; evenals goed stakeholdermanagement en wendbaar zijn/bij te sturen zodra er nieuwe inzichten ontstaan of de markt of stakeholders iets anders vragen.
  • Kennis van en ervaring met fact based werken, conversieoptimalisatie, media inkoop en contentmarketing. Vanuit de principes: vertrouwen, vrijheid, verantwoordelijkheid en samenwerken ga je voor resultaat.
  • Ervaring in het werken in een Marketing expertise centrum in een Agile organisatie is een pre. Evenals het intern delen van marketing kennis naar klantreisteams.

Persoonlijk profiel

  • Analytisch vermogen: Je onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang.
  • Communiceren: Je verwoordt helder en vlot jouw gedachten, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over aan anderen en weet hierbij hun aandacht vast te houden.
  • Nauwkeurigheid: Je bent nauwgezet in de uitvoering van werkzaamheden binnen de gestelde normen.
  • Overtuigingskracht: Je bent in staat draagkracht te creëren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen.
  • Resultaatgerichtheid: Je werkt doelgericht en vasthoudend naar resultaten toe en weet het resultaat op efficiënte en effectieve wijze te realiseren.

Knockout eisen voor deze opdracht:

  • Afgeronde hbo (bachelor) opleiding in de richting van Marketing, Marketingcommunicatie, Brandmanagement
  • Actuele (in de afgelopen 7 jaar) en minimaal 5 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met proposities, fact based werken en conversieoptimalisatie
  • Gewend om vanuit klantbehoeftes te denken en handelen
  • Actuele (in de afgelopen 7 jaar) en minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met propositie marketing
  • Actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring in het ontwikkelen en implementeren van proposities en daarvoor draagvlak creëren binnen de organisatie
  • In de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met werken bij grote, complexe klantgedreven organisaties
  • In de afgelopen 5 jaar aantoonbaar ervaring werken met reclame en mediabureaus
  • In de afgelopen 5 jaar aantoonbaar ervaring werken met stakeholdermanagement

Daarnaast weegt de volgende factoren zwaar mee voor de gunning van de opdracht:

  • 5 jaar of meer aantoonbare ervaring met agile werken
  • 5 jaar of meer aantoonbare ervaring met binnen de overheid
  • 5 jaar of meer aantoonbare ervaring met het intern delen van marketing kennis naar klantreisteams

Locatie

Utrecht/hybride

Publicatiedatum

27.02.2024

Contactpersoon

Saskia Rijnsburger

Deel deze vacature
Maak een jobalert
Vacature details
Match criteria
  • WO
  • HBO
  • Freelance
  • Marketing
  • Recent vervuld
  • Utrecht
  • 6-10 jaar
  • 11-20 jaar

Kennismaken?

Talent Relations gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.